BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

~~SEJaRaH~~


Alhamdulillah...hari ini dengan rahmatNYA,diri ini masih diberi peluang untuk meneruskan hidup di muka bumi Allah yang penuh dengan hikmah dan rahmah untuk mengajar kita menjadi hamba yang sentiasa mengenalNYA dan patuh kepadaNYA..terima kasih ALLAH...

Malam Ni agak lewat aku tido, x taw mengapa.. mungkin hal disiang hari td membuat kan aku terfikir sesuatu.. sejarah kehidupan aku dari kecil yang mungkin x dialami oleh orang lain.. namun betul kata k.ngah aku  semua ni "pengukur iman..sejarah mengajar manusia..sejarah itu berbeza dan pasti berguna walaupun menyakitkan "

yup !!sejarah itu berguna... akan aku gunakan sejarah itu.. Tok Teruskan Kehidupan.. dengan sejarah.. aku mohon kepada allah.. cekal kan hati aku dan adik beradik aku untuk terus berjuang.. berjuang mendapatkan yang terbaik untuk diri dan juga Family..

Tatkala  siang hampir tiba , perut ni menyanyi2.. berzikir.. hee.. ia bagaikan merungut kelaparan... pagi nanti kene sudmit mini projek audit.. alhamdulillah..berteman kan air mata dan YM dengan Kembar aku.. akhirnya aku mampu siapkan projek tu.. yg da 2 minggu aku bertungkus lumus siapkan.. dengan kata laen..aku da hamper gile..
 
mata aku ah beberapa kali menjeling katil aku yang "tersergam indah".. adooii.. aku x taw.. mate x boleyh lelap.. jam da pukul 4.15a.m sekarang.. Fikiran berserabut.. macam man aku nk study ni ..
huu.. dr siang td aku memikirkan hal yang sama.. bukan gambar yang menjadi masalah tok aku n adik aku.. tp mungkin kata2 yang diberikan... mungkin bg org lain.. aku dan adik2 x taw hormatkan org,.. tp hakikat.. insan itu sendiri akan memahami aper perasaan kami if allah bg peluang tok die merase..

PIcT : org yang dulu aku panggil ayah..
da 10 tahun rasenya aku hidup tanpa insan ini, alhamdulillah, aku dan adik2 masih lagi mempunyai family yg lain.. umi,kakak n abg yg rase nyer cukup banyak membantu kami dalam meneruskan prjuangan.. yer.. betul kata 'insan' td.. air dincincang x kan putus.. namun perit yg dirasai x akan difahami kamo.. cakap senaang.. org kate "x kene batang idong sendirik"
 
 bohong kalo aku n adik2 kata.. kami x rindu kasih sayang ayah.. yup.. mmg dr kecil kami x dapat semua itu.. tp itu sebenarnya yg terbuku dihati.. namun demi memujuk hati.. mengurangkan kesedeyhan diri.. kekurangan berbanding dengan kawan2 lain.. aku dan adik2 aku men'delete' kan semua ni dr memory kenangan ... dan aku kalo boleyh x nak org ungkit sejarah2 ini..  biar semua ni menjadi rahsie kekuatan kehidupan aku dan adik beradik aku.. kerana semua ini lah.. yg membuat kan aku dan adik2 aku terus bangkit berjuang...

jiwa aku di selubungi sebak,rindu,sayang,kasih dan cintaku pada ibuku.. yang selama ini mendidik aku n adik beradik dari kecil.. die lah ibu, die lah ayah kami.. alhamdulillah.. aku dan adik beradik x pernah merase kekurangan..." Ya allah.. kau  berikan lah kesihatan kepada ibu ku.. Kau Panjang kan la umur nya ya allah.. berikan la aku dan adik beradik aku.. untuk membalas semua jasanya dalam mendidik kami.."


06/05/2010

0 BicaRa Kata:

TeMaN BiCaRa